Garantie Voorwaarden

Als je iets koopt, heb je volgens de wet recht op een deugdelijk product. Dat heet de wettelijke garantie. Het betekent dat het product geen gebreken mag vertonen die je – als je het product op een normale manier gebruikt – niet verwacht binnen de verwachte levensduur van het product. Toch komt het helaas wel eens voor dat een artikel na aankoop niet werkt zoals het zou moeten werken. Wij vinden dit natuurlijk erg vervelend en doen er alles aan om dit samen met jou naar tevredenheid op te lossen.

 

Wat moet je doen als je een klacht hebt?

Is een artikel stuk en zit er garantie op? Maak hier melding van via het contactformulier. Reparatie of geld-terug-garantie Wanneer wij je klacht terecht vinden, zullen wij indien mogelijk het product repareren en andere opties met je bespreken.

 

Ging het product stuk binnen de omruilgarantietermijn van 30 dagen?

Dan krijg je vaak direct een nieuw product tenzij dit niet meer leverbaar is. Als een product niet op voorraad is, kan het worden besteld. Is dit niet mogelijk, dan krijg je je geld terug. Er zijn een paar uitzonderingen. Onze klantenservice medewerker kunnen je er meer over vertellen.

 

Ging het product stuk na de omruilgarantietermijn en binnen 6 maanden na aankoop?

Dan zorgt Steelparts voor een oplossing. Wij zullen gebruik maken van een onafhankelijk bedrijf om de beoordeling en indien mogelijk een reparatie uit te voeren.

Uitdrukkelijk vervalt elk recht op garantie indien er sprake is van:

  • Schade en/of molest.
  • Wijzigingen in het product en/of samenstelling door anderen.
  • Oneigenlijk gebruik of belasting.
  • Stof- en/of leerverkleuringen.
  • Doorverkoop van het product. De garantie is niet overdraagbaar.

 

Duur van de garantie

Steelparts hanteert voor alle producten de een garantie van 3 jaar.

 

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar sales@steelparts.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

 

Terug naar HOME